BRYSTER – så fangede jeg mændenes interesse

Så er det bevist – mænd kigger mest på bryster. Ved hjælp af eye-tracking har en gruppe forskere undersøgt, hvad vi kigger på. Udsat for et billede af en meget barm-fager kvinde, har mænd og kvinder fra forskellige lande ladet sig måle. Dommen er klar: Danske mænd er de mest bryst-fikserede.

PassionTesten blev udført på 210 mænd og kvinder i Danmark, England, Holland, Frankrig, Spanien, USA og Brasilien. Testpersonerne bliver placeret foran en computer, der viser et billede af en kvinde i 20 sekunder.

Eyetracking aflæser ved hjælp af infrarødt lys, hvor personene kigger på skærmen.

Undersøgelsen viste at mænd så på brysterne i 37% længere tid – se hvor vi kigger på grafikken nedenfor (det er lidt ligesom et heatmap):

eyetrack1

Og vi danske mænd er de værste (eller bedste, afhængig af hvordan man ser på det):

eyetrack2

Mens vi mænd kigger på bryst-området er kvinders øjne langt mere aktive et andet sted. En umiddelbar konklusion kunne være at kvinder ER golddiggers – for de kigger på ringen:

eyetrack3

En anden forklaring kan være, at de afkoder kvinden for at se om hun udgør en "fare" for dem. Er hun gift (=ring på fingeren) er hun måske en mindre risiko for dem.

Du kan læse mere om undersøgelsen her, hvor du også finder den fulde rapport eller en opsummering. Der er flere interessante ting på deres side!

Få ny viden om adfærd

Måske kan du også lide:

Gør det nemt!

Som ud måske ved, er en af mine kæpheste at vi skal gøre det nemt for vore kunder. Hvis vi gerne vil have dem til

Læs mere »

Denne side er flyttet!

Du kan følge Jens Balles blog på averagejoe.dk – her skriver han fortsat om adfærdsøkonomi, nudging, adfærdsdesign, adfærdsledelse, investorpsykologi og investering.

Skynd dig og komme med over til det nye! Der er også en podcast!