Foredrag om Hulekvinder i stiletter

Selvom bogen hedder Hulemænd i habitter, handler den også om kvinder. Det har flere netværk for kvinder fået indblik i via mit foredrag om vores irrationelle adfærd.

Men der er forskel på mænd og kvinder og det er noget vi kommer til at kigge på i dette foredrag. For eksempel er mænd mere risikovillige. Mænd er også gladere for konkurrence end kvinder.

Med udgangspunkt i nyeste forskning på området bliver deltagerne præsenteret for eksempler på vores ofte irrationelle adfærd. Eksempler, der for de fleste er lig med et gensyn med noget genkendeligt. Måske ikke fra dem selv, men fra nogen de kender. For ofte har vi det lidt svært med det der selvindsigt.

Vi er ikke altid os selv, der bestemmer hvad der havner i indkøbskurven eller på tallerkenen. Det er uheldigt, for er det først havnet der ender de fleste med at købe eller spise det.

Der er kamp om vores penge

Mange vil gerne have fat i vores penge og de bruger gerne beskidte kneb for at komme med os hjem. Reklamefolk har nemlig længe været opmærksomme på at vi ikke altid agerer rationelt. Derfor er står mælken bagerst i supermarkedet og slikket ved kassen. Derfor lugter der friskbagt på mange tankstationer. Derfor er hjemmesider indrettet som de er.

Ved at få indsigt i nogle af de typiske fejl vi gør som forbrugere, kan du træffe dine forholdsregler. Det giver foredraget Hulekvinder i stiletter dig indsigt i.

Og du får også input til, hvordan du kan blive bedre til at træffe de rigtige beslutninger.