Kursus i adfærdsdesign og nudge

Målsætning

Forstå dine kunders beslutningsproces og øg din omsætning. På dette kursus lærer du, hvordan dine kunder tænker, og hvordan du med forskellige metoder og værktøjer kan ændre dine kunders adfærd.

Det gør vi

Undervisningen er baseret på teori fra forskere som Daniel Kahneman, Richard Thaler og Dan Ariely. Kurset omsætter den akademiske teori til praksis, sådan at du hurtigt kan bruge adfærdsdesign i hverdagen.

Dit udbytte

Med dette kursus i adfærdsdesign og nudging får du og din virksomhed en enkel og praktisk metode til at arbejde med adfærdsdesign. Kurset er for dig, der arbejder med virksomhedens kundevendte aktiviteter.

Sælg mere med adfærdsdesign

Forstå dine kunders beslutningsproces og øg din omsætning. På kurset lærer du, hvordan dine kunder tænker, og hvordan du med forskellige metoder og værktøjer kan ændre dine kunders adfærd.

Adfærdsdesign og nudging tager udgangspunkt i antagelsen om at langt de fleste beslutninger træffer vi på baggrund af ubevidste processer. Processer der blandt andet påvirkes af formuleringen vi anvender, formgivningen vi har brugt og de systemer vi bruger når beslutninger træffes. Vi kan bruge denne viden til at ændre formuleringen, formgivningen eller systemer så vi i højere grad opnår den ønskede adfærd.

Hvad enten du sælger på nettet eller i et fysisk møde med din kunde, så vil du på dette kursus få konkrete tips og tricks, du kan bruge i hverdagen. Du får tips, der kan øge salget både på jeres webside eller i den fysiske butik. Du lærer desuden om dine kunders måde at bearbejde information på, og hvordan du kan optimere kommunikationen.

Kurset tager udgangspunkt i den nyeste forskning fra førende forskere som bl a Daniel Kahneman, Richard Thaler og Dan Ariely .

Dit udbytte

Undervisningen tager udgangspunkt i praktiske eksempler og målet er at du får en række værktøjer du og din virksomhed kan få glæde af med det samme. I får blandt andet:

Grundlæggende forståelse for adfærdsdesign og nudging

Praktisk forståelse af metoder, kortlægning af adfærd/brugerrejser, udvikling af adfærdsdesign og nudgeløsninger og test af disse.

Værktøjer du kan bruge. Du lærer blandt andet at arbejde med AFL-metoden:

  1. Definering af ønsket adfærd
  2. Kortlæg adfærd
  3. Find barrierer
  4. Identificer relevante adfærdsprincipper
  5. Implementer adfærd og test

Målgruppe:

Du sidder måske i en marketingafdeling eller står i spidsen for salget og vil gerne have værktøjer til at få bedre resultater af jeres aktiviteter over for kunderne. Kurset kan bruges både til salg på nettet og i det fysiske møde med kunden.

Desuden kan ledere og medarbejdere, der arbejder med kunder også få stort udbytte af kurset.

Flere veje til viden om adfærdsdesign

Der er flere muligheder for at få mere viden om adfærdsdesign og nudge. Fra fire timer til 2 dage – eller også en løsning, der er tilpasset din virksomhed.

Kontakt mig for at drøfte mulighederne.

Den korte

4 timer

Psykologien bag – det irrationelle menneske

Nudge og adfærdsdesign

Typisk adfærd du kan drage nytte af

Eksempler

Book foredrag/kursus

fra 9.500,-

Skriv til Jens på jens@nudge-specialisten.dk eller ring på 30248403

Økonomi

1 dag

Psykologien bag – det irrationelle menneske

Nudge og adfærdsdesign

OECDs model til nudge

Typisk adfærd du kan drage nytte af

Masser af eksempler

Hent faktaark

Fra 2.495,-

1 klasse

2 dage

Psykologien bag – det irrationelle menneske

Nudge og adfærdsdesign

OECDs model

Typisk adfærd du kan drage nytte af

Sludge og etik

Masser af eksempler og øvelser

Aktuelle øvelser

Hent faktaark

Fra 3.750,-

Vil du fordybe dig mere?

Kom på 6 dages kursus i Adfærdsdesign og nudge, hvor vi kommer endnu dybere og hvor du får mere tid til at arbejde med emnet.

Om foredragsholderen

Jens Balle har holdt foredrag om nudging, adfærdsdesign og adfærdsøkonomi i mere end 15 år.

Jens har en baggrund fra den finansielle sektor, hvor han har rådgivet investorer og udviklet produkter. Det var her han fik øjnene op for vores irrationelle adfærd og begyndte at læse om adfærdsøkonomi, adfærdsdesign og nudging.

I 2016 udgav han bogen Hulemænd i habitter, som blev genudgivet i en ajourført version i 2019.

Du kan læse mere om Jens Balle her.

Det siger deltagere i foredrag

At Jens var SÅ godt forberedt og virkelig levede sig ind i sit foredrag og samtidig trak publikum med ind i hans foredrag. Kæmpe succes!

Jeg blev underholdt og klogere på emnet – Jens Balle var en rigtig god indlægsholder, som gjorde emnet spændende.

Udover en meget veloplagt og behagelig indlægsholder, så var det bedste ved seminaret, at der var mange relevante og forståelige cases. Indlægsholderen havde en genial evne til at gøre emnet klart og interessant ved at overføre teorierne til aktuelle brands, som alle forstår.

Konkrete eksempler der understøttede teorierne. Super inspirerende foredragsholder

Oplægsholderen Jens Balle var yderst behagelig og gjorde foredraget interessant og med et tvist af humor, som også gjorde jeg følte mig godt underholdt.

Enormt spændende emne og Jens er en god og levende foredragsholder, som leverede “stoffet” på en fin og aldrig kedelig måde

Bliv klogere på adfærdsdesign – læs bogen

Kontakt mig og hør nærmere!

Skriv til mig

Send en mail til jens@nudge-specialisten.dk og lad os vende mulighederne.

Ring

Ring til mig på 30248403 og lad os finde en løsning, der passer jer!

Det er helt uforpligtende!

Vil du have et foredrag eller et kursus i din virksomhed? Send en mail eller ring og lad os tale om det!