Mening – selvom, der ingen mening er

Det er ikke altid vi er kritiske nok, når vi hører argumenter. Slet ikke hvis disse kommer fra eksperter. Men hvis bare argumenerne virker overbevisende, er vi tilbøjelige til at acceptere dem.

Prøv at se denne video med Simon Singh:

Så selvom tilhørerne ikke kan høre ordene første gang, accepterer de Simons beviser og hører ordene anden gang. Eller gør de? Det er jo faktisk det samme vi hører.

Se også: Klæder skaber folk – om at tings historie totalt kan ændre vores perception

Lur mig om vi ikke ret ofte er udsat for den slags? Sælgere, der kan overbevise os om, at vi har behov for det ene eller andet. Også selvom vi slet ikke vidste vi havde brug for det.

Pas på derude!

(Via Behavior Gap)

Få ny viden om adfærd

Måske kan du også lide:

Gør det nemt!

Som ud måske ved, er en af mine kæpheste at vi skal gøre det nemt for vore kunder. Hvis vi gerne vil have dem til

Læs mere »

Denne side er flyttet!

Du kan følge Jens Balles blog på averagejoe.dk – her skriver han fortsat om adfærdsøkonomi, nudging, adfærdsdesign, adfærdsledelse, investorpsykologi og investering.

Skynd dig og komme med over til det nye! Der er også en podcast!