Syv principper til et ja

Vil du gerne virke mere overbevisende? Så skulle du måske læse Robert Cialdinis bog, Influence. Den er netop kommet i en ny version, hvor han gennemgår hans syv principper.

Bogen udkom oprindeligt i 1984 og er så løbende revideret siden da. I år har dr Robert Cialdini så udgivet en ny version, hvor han bl a også kommer ind på, hvordan man kan bruge de syv principper på nettet.

De syv principper fører, ifølge Cialdini, til større gennemslagskraft i relation til andre mennesker. Det handler om adfærdspsykologi og om vores irrationelle måde at agere på. For en simpelt mintbolche, bør ikke have betydning for hvor meget du giver i drikkepenge. Men det har det!

For gav tjenere et mintbolche, lige før regningen blev afleveret, fik de typisk 3 % større drikkepenge.

Gav de to mintbolcher, fik de typisk 14 % mere i drikkepenge.

Men kronen på værket, oplevede de ved at give den personlige udgave. Her gav tjenerne et enkelt bolche, men vendte så tilbage og gav flere med ordene: I har været så flinke. Det øgede drikkepengene med hele 24 %!

De syv principper handler om:

Hør ham forklare det i denne video.

Få ny viden om adfærd

Måske kan du også lide:

Gør det nemt!

Som ud måske ved, er en af mine kæpheste at vi skal gøre det nemt for vore kunder. Hvis vi gerne vil have dem til

Læs mere »

Denne side er flyttet!

Du kan følge Jens Balles blog på averagejoe.dk – her skriver han fortsat om adfærdsøkonomi, nudging, adfærdsdesign, adfærdsledelse, investorpsykologi og investering.

Skynd dig og komme med over til det nye! Der er også en podcast!