Farligt at shoppe på tom mave

Couple doing shopping together

Arla havde for nogle år siden en annonce med budskabet: "De fleste fejl sker på tom mave". Nu har forskere også samlet data, der indikerer at vi risikerer at overshoppe, hvis vi shopper på tom mave. Også selvom vi ikke handler i en fødevarebutik!

Det er  Alison Jing Xu fra University of Minnesota, der har samlet data fra shoppere foran et stormagasin. Baseret på udsagn fra forsøgspersonerne om de var sultne eller ej vurderede de indkøbets størrelse. Sultne shoppere havde brugt 65% mere end de mindst sultne shoppere.

Undersøgelsen er blevet bragt i PNAS – se den her.

Få ny viden om adfærd

Måske kan du også lide:

Gør det nemt!

Som ud måske ved, er en af mine kæpheste at vi skal gøre det nemt for vore kunder. Hvis vi gerne vil have dem til

Læs mere »

Denne side er flyttet!

Du kan følge Jens Balles blog på averagejoe.dk – her skriver han fortsat om adfærdsøkonomi, nudging, adfærdsdesign, adfærdsledelse, investorpsykologi og investering.

Skynd dig og komme med over til det nye! Der er også en podcast!