Vores holdninger til et brand kan være meget svære at ændre. Det kan Opel nikke genkendende til. Blød-hat-imaget er svært at slippe af med, derfor har de lavet en fræk reklame, hvor de netop tager fat i dette problem.
Nogle af vores forhold til brands får vi meget tidligt og de kan være svære at komme af med. Det kan være en oplevelse fra barndommen, der for altid vil præge vores holdning. Det kan også bare være andres fortælling om et brand, der så former vores holdning. Det kan du læse mere om i Vild med et brand.
Netop dette tager Opel så fat på i deres nyeste reklamefilm, hvor de med hypnose prøver at fjerne deltagernes forudfattede holdninger:
http://www.youtube.com/watch?v=Vs14zQzD0b4
Jeg ved ikke om det er reelt eller skuespil, men det er da et sjovt eksempel på hvordan man kan "tage tyren ved hornene". Det er sjældent at man ser en reklame, hvor afsender indrømmer et negativt image.
Hør hypnoterapeut Michael Rasmussen fortælle lidt mere om eksperimentet her:
http://www.youtube.com/watch?v=vtBcBwKUevQ
Eller se sociolog Anette Prehn fortælle om videnskaben bag reklamefilmen her:
http://www.youtube.com/watch?v=dtvbjvWwoCs