Selvom Hulemænd i habitter netop har fejret 5 års fødselsdag er der stadig interesse for at lære mere om nudge, adfærdsdesign, investorpsykologi og adfærdsøkonomi.
Derfor er Jens Balles bog, Hulemænd i habitter, netop udkommet i sin 3. udgave og klar til salg på hulemaendihabitter.dk og hos diverse boghandlere.
Vi er tit dårlige til at tage beslutninger, fordi vi lader os påvirke på vej mod beslutningen. Det kan være små ændringer, der ikke burde have betydning for dine beslutninger, men som alligevel får betydning for dine valg.
Via nyeste forskning og eksempler fra forfatterens eget virke, får du indsigt i adfærdsdesign, nudge og investorpsykologi.
En læser har udtalt:
Du får uvurderlig indsigt i, hvordan vi træffer beslutninger. Bogen giver dig bl a:
– værktøj til at sælge til dine kunder
– input til at investere din opsparing
– ideer til selv at undgå nogle af de fejl, vi typisk begår
Om forfatteren
Jens Balle har rådgivet private, erhvervskunder og professionelle om investeringer i mere end 28 år. I forbindelse med dot-com krisen i år 2000 opdagede Jens et mønster, han havde set før. Der var en tendens til at kunder reagerede ens og begik de samme fejl. Det gjaldt alle typer kunder og også på tværs af nationaliteter, kunne han konstatere fra sin stol i en bank i Luxembourg.
Det førte til interessen for emnet investeringspykologi og efterfølgende adfærdsøkonomi, og gennem mere end 15 år har Jens Balle nøje fulgt udviklingen indenfor adfærdsøkonomi. Han har læst bøger, forskning og deltaget i seminarer i både ind- og udland.
Han har i flere år drevet bloggen Hulemænd i habitter om adfærdsøkonomi samt optrådt som ekspert i en række landsdækkende medier:
Samtidig har Jens Balle holdt foredrag om emnet over det meste af Danmark. Foredrag han altid har forsøgt at gøre anvendelige og forståelige for menigmand, hvilket har ført til mange positive tilbagemeldinger.
Desuden underviser Jens i nudge og adfærdsdesign på flere kurser på IBC i Kolding.