Nu kan du booke foredrag om at øge omsætningen via adfærdsdesign. Et foredrag om at gøre brug af de forprogrammerede fejl dine kunders hjerner laver.
Forleden blev jeg inviteret tilbage på Innovationsfabrikken i Kolding for at holde morgenseminar.
Det er ikke sjovt at lave det samme to gange, så derfor valgte vi at sætte fokus på at anvende adfærdsdesign til at øge omsætningen.
Det blev et foredrag med udgangspunkt i teorier og med masser af praktiske eksempler omkring anvendelsen af adfærdsdesign i dialogen med kunder.
Det er ikke et foredrag om nudge, for det er ikke nudge, når man sælger til sine kunder
Jens Balle
De fleste kender til begrebet nudge, men der er en række krav et nudge skal leve op til (det kan du læse om her). Og når man bruger det til at sælge, er der formentlig ikke tale om et nudge, men snarere et sludge, som de to forfattere til bogen Nudge beskriver det. (Du kan læse om sludge her)
Derfor talte jeg kun om adfærdsdesign i de 1 1/2 time foredraget varede. Vi var blandt andet omkring:
- Kontanter kontra kreditkort
- Anchoring og referencerammer
- Værdien af gratis
- Nu vs senere
- Beslutningstræthed
- Gør det nemt at handle (Pain of Shopping)
- Begrænset udbud
- Flokdyr
- Knaphed
Næsten 90 % af deltagerne var tilfredse med foredraget og der var mange rosende evalueringer.
Udover en meget veloplagt og behagelig indlægsholder, så var det bedste ved seminaret, at der var mange relevante og forståelige cases. Indlægsholderen havde en genial evne til at gøre emnet klart og interessant ved at overføre teorierne til aktuelle brands, som alle forstår.
Deltager på IBC
Du kan læse mere om foredraget – og de andre foredrag jeg udbyder – her. Du kan også læse flere tilbagemeldinger på mine foredrag her.
Foredraget kan tilpasses jeres sammenhæng og kan vare 45 minutter til 1 1/2 time.
Kontakt Jens Balle for en dialog om et foredag. Mailen er jens@averagejoe.dk eller du kan ringe på 30248403.