Sælg mere med flokmentalitet
Vi er flokdyr og vil gerne være en del af flokken. Det er en meget virksom bias hos os, man kan trække på, når man
Vi er flokdyr og vil gerne være en del af flokken. Det er en meget virksom bias hos os, man kan trække på, når man
Nudge og adfærdsdesign er lidt modeord i øjeblikket og mange tror man kan bruge dem i alle mulige situationer. Men hvis dine modtagere ikke er
Brug viden om adfærdsdesign og nudge på dig selv. For selvom man ved noget om vores tendens til at blive påvirket, er det ikke sikkert
De fleste af os kan godt lide at det går godt. Derfor har jeg også været spændt på reaktionerne på mit nye kursus i adfærdsdesign
Lige om lidt går det løs i butikker verden over. Faktisk er det godt i gang mange steder allerede. Det årlige shopping-galskab man har valgt
Vi vil gerne fastholde kunder i vores butik, men vi skal ikke gøre det ved at gøre det vanskeligt at forlade butikken. Forestil dig du
Når nu vi har forklaret folk, hvad der er det bedste for dem, hvorfor gør de det så ikke? Det spørgsmål stiller mange sig hver
Udbud og efterspørgsel er en af teorierne bag prissætning og produktion. Men hvis man prøver at bruge den i salget, kan det give bagslag. Jeg
Rigtig mange investorer bruger megen tid på market-timing. Skal jeg købe eller sælge nu? Men rigtig meget peger på at tiden i markedet betyder mere
Stort udbud lokker kunder til, men det kan også gøre det svært for dem i købsbeslutningen. Hvis du sælger noget til dine kunder, kender du
Har du psyke til at blive i markedet? Måske ikke, men har du virkelig psyke til at gå ud? Det er svært at time bevægelser
Kvinder er mere ærlige i deres CV og de søger ikke jobs, med mindre de har de ønskede kvalifikationer. Den myte har jeg hørt mange
Hvordan får man kunder til at hæve færre penge i pengeautomater? Det har Dan Ariely et bud på og han ved også noget om studerende
Gratis kan næsten få os til ikke at tænke os om. Også i beslutninger, hvor det at det er gratis ikke burde betyde så meget.
Forskere har de senere år brugt tid på at gennemgå tidligere forskning, for at vurdere om konklusionen kan bakkes op. Det har den ikke kunnet
Køb. Slap af. Bliv rig.
Følg blog om investering og investorpsykologi på bedreinvestering.dk